נשיא ארה"ב בנאום לאומה: נהרוס את דאע"ש, אך לא נילחם בו קרקעית

    ישראל פריי No Comments on נשיא ארה"ב בנאום לאומה: נהרוס את דאע"ש, אך לא נילחם בו קרקעית
    11:14
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on אוהד טל מפתיע ומפרגן לבכיר יש עתיד: "לא בלון ריק"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארה"ב ברק אובמה, נשא אמש נאום מרכזי שהועבר בשידור חי, באופן חריג, ב"פריים טיים" של התקשורת האמריקאית. בנאום דיבר אובמה על הפחדים, האתגרים והפתרונות של ארה"ב אל מול הטרור הגואה, שאת נחת זרועו חוו האמריקאים במתקפת ההרג לפני מספר ימים בקליפורניה.

    בתחילת דבריו התייחס אובמה למסע ההרג במוסד השיקומי בקליפורניה, וכינה אותו כ"מעשה טרור שנועד לרצוח חפים מפשע. למרות זאת, אובמה ציין כי על פי המידע שהצטבר בקרב חוקרי ה-FBI, המחבלים לא השתייכו לארגון טרור, אלא עברו דרך "הנתיב האפל של הקצנה".

    "לטרור יש פנים חדשות. המפגעים החלו לבצע פעולות פחות מסובכות, כמו ירי המוני. קבוצות כמו דאע"ש מנצלות את הכאוס בעירק ובסוריה, ועושות מאמצים גדולים על מנת להרעיל את מוחותיהם של רבים. יום הטרור התפתח לשלב חדש. אני יודע שאחרי כל כך הרבה מלחמות, אמריקנים רבים שואלים אם אנחנו נתקלים בסרטן שאין לה תרופה מידית, האיום מהטרור הוא אמיתי, אבל אנחנו נתגבר גם על זה".

    אובמה הבהיר כי ארה"ב לא תיכנס ללחימה רגלית נגד דאע"ש. "אסור להיגרר למלחמה קרקעית ממושכת בסוריה. אסור שזו תהיה מלחמה בין אמריקה לאיסלאם. בעיראק ובסוריה המתקפות האוויריות כבר מחסלות את מנהיגי דאע"ש, הן משמידות נשק כבד, מסכלות הובלות נפט, ופוגעות בתשתיות הארגון. ארה"ב תמשיך לספק ציוד ולאמן עשרות אלפי כוחות קרקעיים עיראקים וסורים. אנחנו נהרוס דאע"ש וכל ארגון אחר שמנסה לפגוע בנו".

    אובמה הוסיף כי מאז מתקפת הטרור בפריז הוגברו התקיפות בסוריה ובעיראק וכך גם התיאום בין ארה"ב לטורקיה. "אנחנו משתפים פעולה גם עם מדינות מוסלמיות וגם עם מוסלמים כאן בבית כדי להתמודד עם האידיאולוגיה האכזרית שדאע"ש מקדם באינטרנט".



    0 תגובות